Investering Station Amsterdam Noord
In de SRA is nu besloten om bijna € 40 miljoen te investeren in het busstation Amsterdam Noord, als eindpunt van de Noord/Zuid-metrolijn. In 2017 moeten beiden het klaar zijn. Het station gaat een zeer belangrijk vervoersknooppunt worden aan de noordkant van Amsterdam. En de bedoeling was dat alle bussen uit heel Waterland bij Amsterdam-Noord zouden stoppen.
Niet verplicht overstappen
Maar veel mensen reizen niet naar Amsterdam (Zuid), maar verder. En in Amsterdam-Noord is geen treinstation of verbinding naar Oost of West-Amsterdam. Dat leidt voor veel mensen tot extra overstappen en dus tot tijdverlies. De VVD zet zich daarom in (lokaal, in de regio en in de SRA) om ook rechtstreekse busverbindingen met Amsterdam CS te behouden.
Second opinion is een succes
Mede door regionale samenwerking en inzet van de VVD, heeft een second opinion over de ‘Lijnennetvisie 2018’ (over de toekomstige busverbindingen) geleid tot meer aandacht voor de objectieve én subjectieve reistijdbeleving en reizigersgedrag.
Belangrijke uitwerking in de maak
Op dit moment worden door de vervoerders de vervoersplannen gemaakt die rekening houden met de Noord/Zuid-metrolijn. Daarin zal duidelijk worden welke buslijnen vanaf 2018 zullen stoppen in Amsterdam-Noord, doorrijden naar Amsterdam CS en in welke frequenties. De lokale VVD zit er, ook in de regio waar de beslissingen vallen, bovenop!