Kiezen lastig? Over de Lange Weeren, Tunnel en Purmer

Op welke partij gaan we stemmen op 15 maart? Stemmen we voor of tegen Kaag/D66? Of tegen Rutte’s VVD? Stemmen wij dan voor PVV of GL? En wat bereiken we met onze stem? Kijk bij het uitbrengen van uw stem welke partij wat vindt over lokale problemen die hier spelen, zoals bouwen in de Lange Weeren, goede doorstroming op de N247 en de ontwikkelingen in de Purmer.

© VVD Edam-Volendam

Woningbouw in de Lange Weeren moet doorgaan

Er werd de laatste weken vaak de vraag gesteld of ook de Provinciale VVD vóór bouwen in de Lange Weeren is. Het korte antwoord is: JA!

Maar met verstand…dus geen betondorp, maar een mooie groene ruime wijk voor jong en oud.

Wethouder Marisa Kes is namens de gemeente goed bezig met dit project en het moet niet zo zijn dat de provincie na de verkiezingen ineens de rem op dit project gaat zetten. Het gaat woensdag dus wel ergens over! Los van de vraag of u Kaag, Wilders, Rutte, Klaver of Baudet nu wel of niet leuk vindt.

Tunnel Broek in Waterland

Een ander belangrijk provinciaal project is de onderdoorgang in Broek in Waterland. Willen we dat de N247 dichtslibt en we afhankelijk worden van de N244 en A7 om naar Amsterdam te rijden? De provinciale VVD ziet het belang van goede doorstroming vanuit Edam-Volendam naar Amsterdam en is voor een 4-baans tunnel onder Broek in Waterland. Dat gaat veel geld kosten, maar die keuze wil de VVD maken.

Purmer grotendeels groen en woningbouw op industrieterrein Julianaweg

Een klein deel van de Purmer mag als het aan de VVD ligt alleen ontwikkeld worden tegen de huidige Baanstee Noord aan om de lokale industrie van voornamelijk de Julianaweg te verplaatsen, zodat woningbouw dáár mogelijk wordt. De Purmer blijft voor het grootste gedeelte in gebruik door de boerenbedrijven daar.

U kunt natuurlijk ook een proteststem uitbrengen tegen landelijk beleid, maar het zou jammer zijn als daardoor bovengenoemde projecten niet door gaan of stil komen te liggen. Uw stem doet er wel degelijk toe.

Fractie VVD Edam-Volendam