Vrijwilligers Singelfestival in het zonnetje gezet door VVD Edam-Volendam

Ieder jaar heeft de VVD een taartenactie rond Valentijnsdag om de vrijwilligers te bedanken en in het zonnetje te zetten. Dit jaar hebben we het Singelfestival gekozen i.v.m. de 40ste editie in 2020! Het Singelfestival in Edam is één van de oudste festivals van Nederland. Het festival wordt volledig door vrijwilligers georganiseerd. Dit jaar wordt voor de 40ste keer het festival georganiseerd. Ondanks de kleine omvang en budget waarover de organisatoren van het festival kunnen beschikken, wordt er elk jaar weer een verrassend en hoogstaand programma neergezet met theater, cabaret en veel muziek voor jong (kindermiddag) en oud.

In voorgaande edities hebben grote namen als Doe Maar, Nits, Racoon, De Dijk, Rowwen Hèze, Bettie Serveert, Beef en Chef’Special op het podium van het Singelfestival gestaan. Vaak voordat ze bekend waren bij het grote publiek. Naast deze grote namen krijgt het ruim aanwezige talent en de gevestigde namen uit de omgeving alle ruimte op het festival. Op 25 en 26 september 2020 wordt voor de 40ste editie weer een spetterend festival samengesteld door de vrijwilligers van het Singelfestival.

Bovenstaande organisatie heeft zich al vele jaren op vrijwillige basis ingezet voor de inwoners. Een culturele aanwinst voor onze gemeente. Zaterdag 15 februari hebben we als bedankje een taart overhandigd aan (een deel van) het bestuur van het Singelfestival: Bert leek - secretaris, Guido Benedictus - penningmeester, Rolf stam – PR en Daan Groot - bar. De VVD vindt hun maatschappelijke inzet van groot belang voor onze hele gemeente en volgende generaties.