Topondernemers in het zonnetje op Dag van de Ondernemer

Afgelopen vrijdag, op de Dag van de Ondernemer, gaf de lokale VVD twee ondernemers uit onze gemeente een verdiend bedankje. Naast het feit dat ze keihard werken om een mooi bedrijf te runnen zetten ze zich ook in voor de gemeenschap of voor de omgeving. VVD-raadsleden Emile Karregat, Dorèthy van Raaij en fractielid Frank Zwarthoed kwamen deze ondernemers vrijdag bedanken met een lekkere vlaai en een mooi kaartje.

Bedankje

Eén van die ondernemers is Bill Duin, een bekend gezicht in Volendam. Hij heeft de afgelopen jaren zijn bedrijf Podobrace opgebouwd tot een zeer succesvolle webwinkel voor hulpmiddelen die nodig zijn als mensen moeite hebben met bewegen. Daarnaast houdt hij zich ook onder andere bezig met marketing.

Naast het runnen van zijn bedrijven sponsort hij veel sportactiviteiten in Volendam, zoals handbalteams, RKAV, FC en zaalvoetbal. Ook gaat een deel van zijn opbrengst naar liefdadigheidsprojecten. Ondernemers zoals Bill, die zich op deze manier inzetten voor de gemeenschap, verdienen volgens de VVD een bedankje.

Trots

Emile Karregat, Dorèthy van Raaij en Frank Zwarthoed gingen vrijdag ook langs een agrarisch ondernemer in de Zeevang, de familie Oortwijn-Hellingman uit Warder. Deze familie runt een melkveebedrijf met 220 melkkoeien en 130 jonge koeien (jongvee). Naast het draaiende houden van hun bedrijf zetten ze zich ook in om de karakteristieke populatie weidevogels te behouden en te vergroten op het platteland.

Ze beschermen de nesten, hebben speciaal land gereserveerd voor kuikens die nog niet kunnen vliegen en gaan pas later maaien om de vogels niet tot last te zijn. Hiervoor zijn ze recentelijk genomineerd voor de Gouden Grutto Pulprijs van de Agrarische Natuurvereniging. Op deze manier rekening houden met de omgeving verdient een lekkere vlaai.

Karregat, Van Raaij en Zwarthoed: “We mogen trots zijn op deze en andere ondernemers die zich elke dag keihard inzetten. Dat verdient onze respect en een steuntje in de rug. We hebben heel veel ondernemers zoals Bill Duin en de familie Oortwijn-Hellingman in onze gemeente en daar mogen we best eens bij stilstaan.”