De VVD wil de verkeersveiligheid verbeteren, door het probleem van hardrijders in de gemeente serieus aan te pakken. Met extra inzet van BOA’s en politie en door effectieve informatiecampagnes, installatie van spaarpalen (aan de snelheid houden is sparen voor iets in de buurt) en snelheidsremmende inrichting van de openbare weg.
De VVD heeft in de Vervoerregio bereikt dat directe verbindingen naar Amsterdam CS tot dusver voor onze gemeente behouden zijn. En zal zich hiervoor blijven inzetten. De busreiziger moet niet gedwongen worden om in Amsterdam-Noord extra over te stappen op de Noord-Zuid-metrolijn.
De VVD heeft zich fors ingespannen om een brede tunnel bij Broek in Waterland te realiseren. Het gaat langzaam de goede kant op, maar we blijven doorzetten om de files van en naar Amsterdam te verminderen. De inzet blijft een 2x2 tunnelbak.
De VVD is tegen betaald parkeren in de openbare ruimte, zeker voor inwoners in de gemeente, tenzij een gerichte forse investering voor een parkeervoorziening het op een specifieke locatie rechtvaardigt, zoals in een parkeergarage.
Voetpad in Zeevang bij Waterrijk moet worden doorgetrokken van de Seevancksweg tot de Middenweg. Dit als realisatie van een veilige veelgebruikte wandelroute.
Bij de reconstructie van de Julianaweg zullen de Zuidpolderlaan en Dijkgraaf de Ruiterlaan veiliger gemaakt moeten worden (overstekende jeugd bij school en fietsers etc.).
Parkeren in centra van dorpen en stad is blijvend punt van aandacht en ontwikkeling. Oplossingen waarbij rekening wordt gehouden met bereikbaarheid, veiligheid en leefbaarheid staan voorop.
De VVD zet in op het (laten) realiseren van veel elektrische laadpunten voor auto’s, waarbij in de oude kernen gebruik wordt gemaakt van oplaadpunten geïntegreerd in bijvoorbeeld historische lantaarnpalen.
De VVD wil glasvezel in heel Edam-Volendam.
Het oude gemeentehuis in Oosthuizen moet nu eindelijk een nieuwe bestemming krijgen, samen met een mooi ingericht en gezellig plein.
De grote projecten Julianaweg en 3e ontsluitingsweg die gestart zijn in de afgelopen periode, worden snel uitgevoerd met zo min mogelijk overlast voor de omgeving.
De VVD wil de historische oude kern van Edam verfraaien, door het opnieuw bestraten en te herinrichten.
Blijvende aandacht voor goed groenonderhoud (ook bij bermen van wegen, parken). Als mensen overlast ondervinden van niet-onderhouden perken moet daar snel op gereageerd worden vanuit de gemeente.
Meer bankjes, verbetering van de conditie van wandel- en fietspaden in onze gemeente
Verbetering van de toegankelijkheid bij bijvoorbeeld op- en afritten van trottoirs. Toegankelijkheid opnemen in bestek bij onderhoudsplannen, werkzaamheden en bouwaanvragen.
Bij de plannen voor realisatie van een nieuw fietspad langs de Markermeerdijk meer sturen op de verkeersveiligheid, de natuur en verstoring van weidevogels.