VVD samen sterk in Edam, Volendam en Zeevang

Op 18 november kiezen de inwoners van de fusiegemeenten Edam-Volendam en Zeevang een nieuwe gemeenteraad. Een bijzonder moment en een uitgelezen kans om de krachten van de drie waardevolle gemeenschappen te bundelen tot één gezamenlijk en sterk Edam, Volendam en Zeevang.

De kieslijst van de VVD maakt duidelijk dat de partij zijn basis heeft in alle delen van de nieuwe gemeente. De huidige fractievoorzitter van Edam-Volendam Wim Runderkamp zal ook de lijsttrekker zijn bij de komende verkiezingen. Op de tweede plaats staat de huidige fractievoorzitter van Zeevang Dorèthy van den Heuvel – van Raaij en op drie staat voormalig wethouder financiën van Edam-Volendam Emile Karregat.

Naast nieuwe namen zoals Frank Zwarthoed en Nico Zwarthoed uit Volendam en Jan-Jaap Surie uit Edam, zijn ook ervaren krachten als Hans Hellingman en Elma de Koekkoek uit Zeevang en Piet Reijers uit Edam hoog op de lijst te vinden.

De VVD ziet de fusie als een frisse start voor sterke samenwerking tussen partijen in plaats van het uitvergroten van tegenstellingen. We zijn straks een unieke en mooie gemeente met veel verschillende kwaliteiten die elkaar kunnen versterken.

De VVD zet in op groei van het aantal zetels en deelname aan een nieuw te vormen coalitie/college.

1 Wim Runderkamp
2 Dorèthy van den Heuvel
3 Emile Karregat
4 Jan-Jaap Surie
5 Frank Zwarthoed
6 Hans Hellingman
7 Piet Reijers
8 Nico Zwarthoed
9 Elma de Koekkoek
10 Ron Braan
11 Margret Veerman
12 Ben Tuyp
13 Jan van Weerdenburg
14 Jeroen Karsten
15 Diane Kwakman
16 Thijs van Gijn
17 Theo Kwakman
18 Michel Bond
19 Klaas Dekker
20 Cees Buurs

Hier vindt u ons verkiezingsprogramma 2016 - 2022.