Ervaring en vernieuwing op kandidatenlijst lokale VVD

Met veel trots presenteren wij onze kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Met nieuwe en vertrouwde lokale gezichten.

1. Emile Karregat 11. Arjan Koehoorn
2. Frank Zwarthoed 12. Bart Verzijde
3. Wim Runderkamp 13. Elke de Groot
4. Dorèthy van Raaij
14. Ben Tuyp
5. Jan-Jaap Surie 15. Marianne Overberg-de Visser
6. Elma de Koekkoek 16. Ruurd de Jong
7. Danny van Noorden 17. Peter Ophoff
8. Berry Schilder 18. Lourens Mol
9. Mark Schokker 19. Klaas Dekker
10. Hilda Raasing 20. Jan Molenaar

We vinden het belangrijk dat onze kandidaten aanspreekbaar en benaderbaar zijn.  Niet besturen vanuit stoffige zaaltjes of vergaderruimtes maar tussen en met de burgers en ondernemers. Zo hebben we de afgelopen maanden in Zoomsessies en op straat honderden mensen gesproken uit alle hoeken van onze gemeente om tot ons verkiezingsprogramma te komen. Dat blijven we doen, 4 jaar lang.

Er is de afgelopen jaren veel gerealiseerd en goed gegaan, maar er kunnen altijd zaken beter. Inwoners waarderen de vele woningen die zijn gebouwd of in de planning staan, de investeringen in een mooie openbare ruimte en de bouw van talloze voorzieningen, zoals sportaccommodaties, de historische scheepswerf en het parkeerterrein Singelweg. Maar jullie zeggen ook: los een aantal problemen in onze buurt en onze wijk op. Daar luisteren we heel goed naar.

Zo gaan we er alles aan doen  om Edam-Volendam sterk uit de coronacrisis te laten komen door meer mogelijk te maken voor burgers en ondernemers. Als het aan de VVD ligt worden de ‘tijdelijke’ horecaterrassen waar het kan permanent en zetten we ons in voor zo laag mogelijke belastingen. Ook zorgen we dat ondernemers meer kansen krijgen om gezellige, authentieke evenementen en activiteiten te organiseren in de centra.

We gaan zorgen dat starters en senioren makkelijker aan een woning kunnen komen door snel (en mooi) te bouwen. Binnenkort presenteren we daarvoor onze plannen.

Daarnaast doen we er alles aan om te zorgen dat inwoners zich weer veilig voelen in hun wijk. De rellen zoals in het Middengebied en de Singelwijk worden met stevige maatregelen aangepakt, zoals boetes voor ouders van reljeugd, groeps- en  gebiedsverboden en het strafbaar maken van straatintimidatie. Ook bestuurders die snoeihard door de straten scheuren worden steviger aangepakt.

Maar bovenal: we blijven luisteren. Niet alleen als het gaat om de grote vraagstukken, maar juist ook de kleine problemen in jouw wijk die moeten worden opgelost. We hebben hier de afgelopen jaren al veel voorbeelden van laten zien – denk aan het VVD-voorstel voor versoepeling van terrasregels, het behoud van de directe lijn naar Amsterdam Centraal die dreigde te verdwijnen of de strijd tegen ganzenoverlast in de polder – maar we blijven dit onverminderd doorzetten met dit topteam. Een topteam dat bestaat uit jong en oud, vertrouwde namen en nieuwe gezichten. De komende tijd gaan we al deze namen aan u voorstellen.

Als u vragen of opmerkingen voor ons heeft, kunt u ons dit altijd laten weten via info@edamvolendam.vvd.nl.

Lijsttrekker Emile Karregat: “We hebben een lijst om trots op te zijn. Een mix van jong en ervaren, uit alle hoeken van de gemeente. Ik vind het een eer om de komende jaren met zo’n gemotiveerd team te werken aan het nog beter en mooier maken van onze geweldige gemeente. En daarbij concrete problemen van inwoners en ondernemers op te lossen. Dat doen we nu, en blijven dat doen met dit topteam.”