Uitkleding diensten in Zeevang niet aan de orde

De VVD Edam-Volendam heeft berichten en signalen ontvangen van bewoners in Zeevang die zich zorgen maken dat er voorzieningen in Oosthuizen gaan verdwijnen. Men vreest over “uitkleding van diensten in Zeevang”, zoals het sluiten van het loket en de afvalstraat in Oosthuizen. Tevens vraagt men zich af wat er met het Cultureel Centrum De Watering gaat gebeuren als het MFA in gebruik komt. Men vreest een evenementenhal, vluchtelingenopvang…

Afvalstraat en loket blijven

Graag willen wij deze ongerustheid wegnemen. De afvalstraat in Oosthuizen gaat niet verdwijnen. Sluiting van het loket in Oosthuizen is ook niet aan de orde. In de toekomst zou het wel mogelijk kunnen zijn dat het loket in Oosthuizen beperktere openingstijden gaat krijgen, of dat er tijdens de zomerperiode een zomerregeling komt. Bij het loket komen soms maar 4 personen per dag. Maar van sluiting van het loket is geen sprake.

Herbestemming gebied Cultureel Centrum

De locatie van het Cultureel Centrum zal in de toekomst herbestemd worden voor woningen, waarschijnlijk seniorenwoningen. Hieraan is behoefte omdat de bevolking van Zeevang vergrijst en er meer seniorenwoningen nodig zullen zijn. Deze zomer wordt de woonvisie verwacht, welke antwoord zal geven over de soort woningen die nodig zijn. Vluchtelingen of een evenementenhal zullen niet in het Cultureel Centrum komen.

De fractie van de VVD Edam-Volendam zal zeker ook de belangen van Zeevang goed blijven behartigen. Heeft u vragen of opmerkingen laat het ons dan weten.