Extra kunstgrasveld voetbal in Volendam noodzakelijk

Edam-Volendam en sport gaan hand in hand. 'We' hebben jaar in, jaar uit talloze prijzen gewonnen en kampioenen geƫerd. En de gemeente stimuleert de talloze sportverenigingen ook graag.

In voorbereiding zijn de bouw van een nieuwe Sporthal De Seinpaal voor onder andere de basketballers, renovatie van zwembad De Waterdam, een multifunctionele accommodatie in Oosthuizen en een nieuwe accommodatie voor de turnverenigingen De Beukers en Mauritius.

Het succes van vrouwenvoetbal

Een nieuwe prioriteit voor de VVD is een nieuw kunstgrasveld voor de RKAV. De RKAV heeft al meerdere kunstgrasvelden. Het ledenaantal neemt nog steeds toe, terwijl de velden helemaal vol zitten. Dit is met name te danken aan het succes van vrouwenvoetbal. De VVD werkt daarom graag mee aan een nieuw kunstgrasveld om een grasveld te vervangen. Want los van de effecten op sociaal vlak, discipline en gezondheid, vindt de VVD het vooral belangrijk dat er geen wachtlijsten ontstaan en dat iedereen veel plezier heeft in de sport van zijn/haar eerste keuze.